05 November 2015

'Podvarak'- Balkan Way of preparing Sauerkraut



My boys say 'Podvarak' is the only thing my mother makes better than me..We LOVE it! It doesn't taste more delicious anywhere else; my mum's Podvarak is the best. Lucky, I'm going to have it very soon, as I intend to visit Bosnia in a few weeks.
For Podvarak you need to have fermented cabbage (Sauerkraut). In many Balkan countries, in late autumn, large quantities of sauerkraut is prepared  for winter. For recipe see here; it is a natural, easy way of preserving cabbage (it just need some time for fermenting).

Ingredients:
3-4 tbs lard ( or oil)
1-2 onions, chopped
1 sauerkraut head ( sliced)
100 -150 g chopped bacon (smoked preferably - optional)
1 tbs paprika
white pepper, to taste
Meat, ..best to use smoked pork, but also carp, chicken (drumsticks), duck, sausages - Kransky or Chorizo)

Method:
Heat lard in a large pan; sautee onion and bacon. Add sliced sauerkraut (rinse if too salty) and other ingredients (except meat). Cook stirring, until most moisture evaporates. Transfer to a baking pan, place meat on top and place into oven (180*C). Cook until meat done. Serve while warm. 


Podvarak

Moji djecaci kazu, da je Podvarak jedino jelo koje moja mama bolje pravi od mene... Obozavamo ga! Nigdje nije tako ukusan; podvrak moje mame je najbolji. Sretna sam da cu ga uskoro ponovo jesti, obzirom da letim za Bosnu za par sedmica.
Za podvarak trebamo kiseli kupus (kod nas je obavezan kao zimnica; odlican prirodan nacin za 
'konzerviranje'. Fermentirana hrana je jako zdrava.
Recept za kiseljenje pogledati ovdje

Potrebno:
3-4 K masti (ili ulja)
1-2 crvena luka, isjeckana
1 glavica kiselog kupusa, isjeckanog
100-150 gr sjeckane slanine (dimljene -opciono)
1 K crvene paprike (prah)
bijeli biber, prema ukusu
Meso,..najbolje dimljena svinjetina, ali moze i piletina, patka, som, kobasice (Kranjskee ili Chorizo)

Nacin:
Zagrijte mast u vecoj posudi. Proprzite luk i slaninu. Ubacite kupus i ostale satojke (osim mesa); przite i mijesajte dok vecina tecnosti ne ispari. Prebacite kupus u tepsiju, postavite meso po povrsini i ubacite u rernu (180*C). Pecite dok meso ne bude gotovo; sluzite toplo.

23 comments:

  1. I think in Europe we all love sauerkraut, it's such a great comfort food in winter :)

    ReplyDelete
  2. It's a very popular winter dish over here in Germany. I love your Balkan way of preparation..so flavourful, hearty and delicious.

    ReplyDelete
  3. Jako fino izgleda!!
    Uživaj na putovanju i u maminoj hrani :)

    ReplyDelete
  4. Eto, baš se spremam prirediti dinstano kiselo zelje za sutra, doduše bez mesa. Obično ga radim kao prilog krvavicama, uz restani krumpir.

    ReplyDelete
  5. it's a bit different from how we prepare it in Poland, esp. we don't use rather paprika
    I would like to try this version
    this is surely essence of winter!

    ReplyDelete
  6. Jedno od mojih omiljenih jela, koje mogu jesti kad god hoćeš....Odlično izgleda da bih mogla samo da se primaknem i da navalim....

    ReplyDelete
  7. Obozavam dinstani kiseli kupus, jedino sto pravim bez mesa :) Sretan ti put i fino se provedi.

    ReplyDelete
  8. Upravo smo familiarno odlučili, da uskoro napravimo podvarak. Stižeš u Bosnu? Super! :-))

    ReplyDelete
  9. Omiljeno zimsko jelo, a i "dodaci" na vrhu samo upotpunjuju celokupni utisak... zelim vam sretan put, da se lepo odmorite i provedete!:)))

    ReplyDelete
  10. Uf, voda na usta....al znas vaditi mast, hehe. Zelim ti lijep vikend, Jasna!

    ReplyDelete
  11. Divan ti je podvarak! Mora da bude masan, onda je i slasan...Dolaziš kod mame baš u sezoni kiselog kupusa, pa ćeš uživati i njenom podvarku koji tako volite. ♥ Uživaj!

    ReplyDelete
  12. To i ja tvrdim da ne umem da ga napravim kao moja mama, ali s obzirom na kilometrazu, pojedemo i to sto ja spremim. Sretan ti put, za uzitak sa svojima ces se sigurna sam sama pobrinuti.P.s moj suprug leti u nedelju poslovno za Sydney na dve nedelje ( nemoj ni da pitas koliko sam ljubormorna) Jesi ti negde blizu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja zivim u 'western Sydney' (Penrith), sto je oko 50 km od Sydney-a...Steta sto i ti ne mozes doci!

      Delete
    2. Upakovala sam ti je jednu sitnicu, mozda ugrabite da popijete neku kafu, ako ne cekacete te u njhovoj kancelariji( negde oko opere, reci cu ti naknadno) Pozdrav

      Delete
    3. Ako budes imala vremena Miroslav je kupio australijsku mob karticu pa mogu da ti negde posaljem taj broj. Znam da si u guzvi oko rpiprema za odlazak ako nemas kad, ostavice pokloncic u kancelariji :)

      Delete
  13. Ovo je baš prava zimska klopa :) Lijepo se provedi doma, odmori i uživaj sa svojima!

    ReplyDelete
  14. Oh oh oh! I love sauerkraut! My favorite winter dish is the Alsatian sauerkraut garnished with pork and sausages;)

    ReplyDelete
  15. Es muy tentador muy sabroso me enamoré de su receta,abrazos

    ReplyDelete
  16. Feliz Navidad Jasna sigue con tus lindas recetas,abrazos

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...