15 October 2015

Sonja's 'Ajdov Ujevak' (Buckwheat Flat Bread)



I had a memorable day yesterday. I got a surprise package in my mailbox; my dear friend Sonja (from Slovenia) made a few things with her hands and sent it to me....20 000 km away! She made me cry and she made my day! Two of her amazing cards, beautifully smelling lavanda wreath, and dried WILD STRAWBERRIES from Slovenian forests. 
Thank you Sonja, you will never know what that meant to me.
Following recipe is from a cookbook, that she sent me some time ago. I make it often, as it is quick,  delicious and healthy.

Ingredients:
3 eggs
3/4 -1 cup buckwheat flour
1/2 l sparkling water
salt and pepper
oil / butter for pan
seeds of your choice for sprinkling on top (optional)

Method:
Preheat oven to 200*C, prepare a (deep pizza) pan.
Beat seasoned  eggs, add flour and mineral water. Pour into the tin, sprinkle with seeds and bake 8-10 minutes, lower temperature to 180 *C and bake for another 10-12 minutes. Serve warm or cold (with avocado, cheese, ham, tomato..)


Sonjin 'Ajdov Ujevak' (Heljdin razljevak)

Juce sam imala nezaboravan dan. Dobila sam paket iznenadjenja od moje drage prijateljice Sonje, sa divnim, njenom rukom napravljenim, proizvodima...Poslala ga je 20 000 km daleko! Rasplakala me je i nacinila divan dan! Dvije od njenih predivnih cestitki, opijajuce mirisan lavandin vijenac i Divlje JAGODE iz Slovenackih suma! Nisam mogla vjerovati!
Hvala Sonja, nikad neces saznati koliko mi je to znacilo.
Sljedeci recept je iz knjizice recepata koje mi je ona poslala prije nekog vremena. Cesto ga pravim jer je brz, ukusan i zdrav.

Potrebno:
3 jaja
3/4 - 1 solja heljdinog brasna
1/2 l mineralne vode
so i biber
ulje ili maslac za tepsiju
sjemenke po vasem izboru, za posuti (opciono)

Nacin:
Ukljucite renu na 200*C; pripremite tepsiju (piza velicine).
Umutite jaja, dodajte sve ostale sastojke,  izlijte u tepsiju, pospite sjemenkama i pecite 8-10 minuta. Smanjite temperaturu na 180*C pa pecite jos 10-12 minuta. Servirajte toplo (ili hladno) sa avokadom, sirom, sunkom, paradajzom...






12 comments:

  1. Merhabalar, çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık.

    Saygılar.

    ReplyDelete
  2. Nice quick bread! Would be nice to have such bread every morning :D

    ReplyDelete
  3. Flax seed and buckwheat...the bread couldn't get any healthier than this beauty.

    ReplyDelete
  4. Super izgleda kruh, volim sjemenke po vrhu.

    ReplyDelete
  5. Jako lijepa gesta od tvoje prijateljice!
    Heljdinog brašna imam uvijek doma, mislim da ću uskoro i ja grickati ovaj razljevak :)

    ReplyDelete
  6. Aw, how thoughtful of her! Such a blessing. Ujevak zvuci jako primamljivo!

    ReplyDelete
  7. Draga Jasna, sada si ti mene razplakala. Nisam ni u snu mislila, koliko če ti značiti moj skroman dar. Hvala na lepim riječima. <3

    ReplyDelete
  8. Divan poklon i lijepa gesta. Dopada mi se razljevak i sa razlicitim sjemenkama uvijek moze izgledati drugacije.

    ReplyDelete
  9. Divan poklon i lijepa gesta. Dopada mi se razljevak i sa razlicitim sjemenkama uvijek moze izgledati drugacije.

    ReplyDelete
  10. Sama pomisao da si nekome tako drag je dovoljna da ti da goosebumps ! Kakva divna prijateljstva !
    Recept izgleda kao savresno resenje kad ti ponestane hleba a napolju lije kisa:)

    ReplyDelete
  11. Ništa lepše nego kad te obraduje neko, kji je toliko daleko od tebe. Divan ti je flat breads i mi ih mnogo volimo.

    ReplyDelete
  12. look very delicious. in my country, I can't find this product

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...